a könyves piactér - könyvújdonságok, használat könyvek, hírek - Könyvrendelés.hu



Shaderprogramozás - Grafika és játékfejlesztés DirectX-szel

a könyves piactér - Könyvrendelés.hu | 2009-08-26 13:34:44

Nyisztor Károly könyve. Eltelt három év a „Grafika és játékprogramozás DirectX-szel” című könyvünk megjelenése óta. A fogadtatás nagyon jó, és ezúton is köszönjük a számos visszajelzést: semmi sem motivál jobban egy szakkönyvírót, mint Olvasói köszönő szavai. És íme, itt az ígért folytatás!



SZAK Kiadó kiadványa.
456 oldal, B5, kartonált, Ára 5 900 Ft áfával.
ISBN 978-963-9863-09-5

Óriási igény jelentkezett egy igencsak aktuális témakör feldolgozására, amely nélkül egyre nehezebb elképzelni a játékfejlesztést. A shaderekről van szó, amelyek teljességgel leváltották a rugalmatlan, rögzített műveleti sorrendű csővezetéket, amely a grafikus processzor vezérlését állapotokon keresztül valósította meg. Utóbbit a Microsoft teljességgel leváltotta a DirectX 10-es verziójától felfele, és a Microsoft Xbox 360-as konzoljára sem fejleszthetünk már alkalmazást a régi jó „Fixed Function Pipeline” támogatásával.
A játékfejlesztők talán a legkreatívabbak a programozók között. Nehezen tűrik, ha korlátozzák őket. Korábban portszinten programoztuk a grafikus chipeket, és mai szemmel hihetetlen hatásokat csalogattunk elő az immár kőkorszakinak számító EGA- és VGA- kártyákból. Aztán jött a szép új világ – Windows95 és 3D-gyorsítók; az assembly-tudásnál egyszer csak fontosabb lett néhány keretrendszer-API és az objektumorientáltság ismerete.
Azonban viszonylag gyorsan mindenkinek - játékosoknak és fejlesztőknek egyaránt - elege lett a matt, műanyag hatású képi világból, amely a játékokból visszaköszönt.
Törvényszerű volt tehát a változás. Az idő kereke kisvártatva fordult: gyakorlatilag újra felismertük, hogy sokkal többet ki lehet hozni a vasból, ha az ő nyelvét beszéljük.
A mai fejlesztő helyzete azonban sokkal jobb, hiszen a hardverközeli szintaxis helyett egyből valamelyik magas szintű shadernyelvvel kezdheti, és a tényleges feladatra koncentrálhat, a grafikus processzor regisztereinek megismerése helyett.
Könyvünknek egyik célja a programozható grafikus csővezeték megismertetése, a lehető legérthetőbb formában. A másik célkitűzés a játékfejlesztés és játéktervezés további, gyakorlati aspektusainak bemutatása.
Reményeink szerint ennek a könyvnek is hasonlóan jó fogadtatása lesz, mint elődjének, és hozzájárul a méltán híres magyar játékfejlesztői tábor bővítéséhez.


Bővebb információ:




Országos Széchényi Könyvtár

Az ISBN (International Standard Book Number = Nemzetközi Szabványos Könyvazonosító)
http://www.oszk.hu/isbn_ismn

OSZK katalógusok, adatbázisok

http://www.oszk.hu/oszk_katalogusok
NEKTÁR - Központi Katalógus, Audiovizuális dokumentumok, Fotótér, Földabrosz, 1956 – történelem röplapokon, Hangtár , Cédulakatalógusok, Különgyűjtemények katalógusai, kutatási segédletek

Könyv webáruház - Akár 24 órán belüli szállítás

https://www.book24.hu/
Kiemelt ajánlatok, bestseller könyvek vagy igazi ritkaságok, magával ragadó történetek.

Olcsókönyvek.hu - Könyvek 25% kedvezménnyel

https://www.olcsokonyvek.hu/
Válogass több mint 40.000 cím közül, magyar és külföldi írók sikerkönyveiből! Rendelj...

Édesvíz Kiadó - Válogass Könyveink Közt Online

https://www.edesviz.hu/
Könyveinkre egész évben min 30%-os kiadói kedvezményt biztosítunk. Válogass kedvedre! Látogass el oldalunkra és válogass kinálatunkból, mely több száz könyvet tartalmaz!

Akár ingyenes kiszállítás - Magyar szerzők könyvei

https://shop.newlinekiado.hu/
Vásárolj könyvet, vagy e-könyvet otthonról, biztonságosan, néhány kattintással. Állandó kedvezmények, gyors kiszolgálás, akár ingyenes kiszállítás.
Bélyegző készítés Budapesten azonnal, rendelés ONLINE is. COLOP, TRODAT, TRAXX bélyegző és kellékek teljes palettával a StampMax-ban.

Google Könyvek

Keress a világ legátfogóbb teljes szöveges könyvindexében. https://books.google.hu/